26. 6. 2009

Zahradník

Včera odpoledne jsme s maminkou opečovávali zahradu. No vlastně jsem zahradničil hlavně já, protože maminka se víc vybavovala s naší sousedkou, která se právě vrátila z dovolené. Obě dvě čistily záhonky u schodiště, a tak jsem se musel přední částí zahrádky zabývat sám.

Nejprve jsem si hrál s Ájou. To ještě mamka pečlivě okopávala kytky pod škumpou. Se sousedkou si jen tak občas prohodila pár slov. Pak ale narovnala záda, rozpovídaly se a bylo jasné, že se asi dál už s motyčkou nedostane.

Tak jsem nechal Áju ležet na trávě na sluníčku. Okusovala si svůj oblíbený klacek a bylo jí docela jedno, že jdu pryč. Tak jsem šel zkontrolovat záhonek, který je v pískovcovém korytu u domu. Je tam jen pár kytek a mezi nimi jsou naskládané malé oblé kamínky. Vedle si maminka dala ještě jeden květináč a v ní hlínu. Bylo mi to divné, protože v tom květináči vůbec nic neroste. Bylo tam jen navrchu trochu rozsypaného máku. Proč dává mamka mák do květináče, to nevím. Tak jsem tu hlínu začal přendávat do koryta. Kytičkám se rozhodně hlína hodí, dává jim přece živiny.

Mamka mi zapomněla koupit vlastní zahradnické náčiní, tak jsem to vzal rukama. Pro dobro se musí člověk obětovat. Přendal jsem hlínu hezky k nejbližší kytce. Pak jsem ještě trochu hlíny vrátil zpátky, aby jí nebylo u kytičky moc. Zrovna když jsem se chtěl i s květináčem přemístit k další kytičce, přihnala se mamka. Měla ruce od hlíny. Sousedka už šla asi domů, tak maminka pokračovala dál v práci.

Maminka se na mě nedívala moc nadšeně. Místo toho, aby mi poděkovala za pomoc, se začala spíš rozčilovat. Sebrala kytičce novou hlínu, dala ji zpátky do květináče, pak si omyla ruce v kbelíku s dešťovou vodou (mě do něj strkat ruce nedovolí) a otřela si je o pracovní kalhoty. Potom mě čapla, odrolila mi hlínu z rukou a odnesla mě domů. Byl jsem potupně svlečen, opláchnut a ponechán vlastnímu osudu.

Chvilku jsem z ohrádky mamku poslouchal, jak venku naštvaně uklízí zahradnické náčiní. Povídala si u toho něco jako že bazalka mezi zahradními kopřivami nevypadá nejlépe. Vůbec jsem tomu nerozuměl. Pak jsem se šel koupat. Bylo mi hned jasné, že jak se mamka zapovídá se sousedkou, tak toho moc neudělá. K okopávání se už samozřejmě nevrátila.

Žádné komentáře: